Батькам

Тотальний контроль може зробити з дитини хулігана

Виховання дітей-процес тривалий, з труднощами і прекрасними моментами в житті. Сам по собі строгий контроль переростає в якесь заперечення з боку дитини і ситуація повністю виходить з-під контролю.

Виходить гонка зі стеженням за дитиною, при цьому малюк в свою чергу повністю опирається всьому, що відбувається.

Важливо не займатися повним контролем усього життя дитини, а дати йому відчути самостійність і свободу в рамках дозволеного.

  • Діти це не власність, які повинні підкорятися батькам беззаперечно.
  • Діти це особистість, самостійна людина. Який повинен розвиватися, пробувати щось робити самостійно, без постійних докорів, і уважних очей зі сторони.

Не всі батьки розуміють, що діти не завжди залишаються маленькими нетямущим дітьми, вони ростуть, і в дванадцять, чотирнадцять, шістнадцять років вже не будуть слухати, що їм кажуть, як поступати або, що одягати, якщо весь час за ними стежили і змушували жити не за їхніми правилами.

  • Їм захочеться робити все навпаки, вередувати, хуліганити. Бити вікна в під’їзді або школі, колотити однолітків, робити все, що заборонено і недозволена було раніше.

Важливо налагодити контакт зі своєю дитиною, навчитися довіряти йому, дозволяти робити щось самостійно, без постійних настирливих підказок і докорів.

І з самого маленького віку з двох років треба давати дітям свободу, нехай маленьку, але їх особисту, відчутну.

Звичайно, батько буде стояти осторонь і спостерігати, але при цьому не докоряти і не робити зайвий раз малюка.

Переживання і тотальний контроль це різні речі. Не варто плутати.

  • Можна переживати за те, як дитина дійшов до занять, школи, гуртків, доїхав до наступної зупинки або перейшов дорогу.
  • Можна просити зателефонувати і розповісти як у нього справи, або попросити набирати, коли виїжджає в бік будинку. Не примушувати.

Слід пояснити причини своєї тривоги, а не повідомити дитині про це в наказовому тоні.

Занадто різкий перекіс у повній доступності також призведе до негативних наслідків у дитини. З’явиться нерозуміння дозволеного та забороненого. Наслідки сумні і пояснити в усвідомленому віці вже важко, що таке добре, що таке погано.

Всьому має бути міра, саме золота середина.

Все індивідуально, кожен дитина це особистість, зі своїм емоційним фоном, своїми потребами.